Articole advertoriale – Fie ca vrei sa iti imbunatatesti referentierea naturala, SEO, fie ca vrei sa te bucuri de o mai buna strategie de marca. Poate sa fie uneori destul de dificil sa urmezi toate formatele de marketing. Si oportunitatile care ti se ofera tie si firmei tale.
Exista unele formule de publicitate evidente, precum publicitatea traditionala. Dar, consumatorii ar vrea sa vada din ce in ce mai mult, o publicitate care sa fie mai adecvata si sa fie in conformitate cu un continut pe care prefera sa il consulte.
Aici intra in joc articolele advertoriale. Sunt exact ceea ce par: articole pe care cineva le plateste pentru a figura la el pe site. Sunt articole care vor sa atraga publicul, promovand in acelasi timp unele produse intr-un mod transparent, natural si discret.
Redactate de catre un content writer, un editor, un blogger sau o agentie media. Articolul advertorial vrea sa raspunda inainte de toate unei problematici a unui internaut. Oferind in acelasi timp sa se inserese mai multe backlinks in optica de a ameliora performantele SEO ale unui site.
Identificat drept un continut redactional comercial. Un articol advertorial difuzeaza un mesaj publicitar pentru a promova un produs sau o marca.
Articole advertoriale pentru a genera un trafic de calitate
Atunci cand articolul tau este publicat pe un site care are o audienta importanta, acesta va putea induce un trafic de calitate de care poti beneficia pe termen lung. Este suficient sa ai articole advertoriale care sa fie bine pozitionate si sa prezinte un continut destul de interesant. Gratie unor companii de retargeting e-mail sau altele poti tinti un anumit trafic adus de articolele advertoriale.
Sunt mai fiabile
Atunci cand unii clienti se informeaza cu privire la un produs la unele servicii prin intermediul acestor articole advertoriale, este posibil ca acestia sa asocieze marca publicitara cu editorul insusi.
Presupunand ca cititorul respecta editorul (ceea ce este probabil in masura in care cititorul a vizitat site-ul web pentru a citi continutul), acest lucru confera marcii o imagine pozitiva, informandu-l pe cititor ca editorul are incredere in marca.
Articolele advertoriale atrag atentia consumatorilor
Publicarea unui continut sponsorizat permite atragerea atentiei consumatorilor si sa duca posibilii clienti in procesul de vanzare, conform unor studii.
Conform studiului, consumatorii sunt cu 14% mai predispusi sa caute un agent de publicitate pentru continut suplimentar dupa ce au vazut un articol sponsorizat. Inca o data, acest studiu dateaza de cativa ani, asa ca este probabil ca aceasta rata sa fie chiar mai mare astazi, intr-un moment in care mass-media atinge noi culmi de popularitate.
Nu se limiteaza doar la publicitate
Avantajul cel mai notabil al unui articol advertorial este ca se poate demarca fata de publicitatea flagranta si agresiva pe care publicul o apreciaza din ce in ce mai putin. Aceste advertoriale nu se multumesc deci sa promoveze doar un produs sau un serviciu.
In functie de continutul pe care cititorii il asteapta de la editorul insusi, articolele advertoriale pot sa informeze, sa distreze sau sa incitez cititorii sa reflecteze serios la un subiect care ii intereseaza mai mult sau mai putin. O simpla publicitate nativa nu ar putea sa ofere niciodata acelasi grad de reflexie.
Articolele advertoriale beneficiaza de o rata de angajare superioara
Articolele advertoriale vor atrage mai tare atentia decat o publicitate nativa. In loc sa fie distrasi de lucruri pe care nu doresc neaparat sa le vada, cititorii vor face click pe un articol sponsorizat din proprie initiativa datorita unui titlu atractiv sau a unui slogan interesant.
Odata ce au vizualizat articolul, exista o sansa buna ca acesti consumatori sa ramana pe el, chiar si dupa ce au descoperit ca este sponsorizat, deoarece sunt cu adevarat interesati de ceea ce are de spus editorul. Daca acest continut este mai personalizat si mai bine adaptat cititorului, este mai probabil sa ii trezeasca interesul.
Optimizarea referentierii naturale
Apelarea la articolele tip advertoriale este o masura ce va stimula in mod direct si indirect referentierea naturala. Pe langa faptul ca Google apreciaza toate legaturile, articolele sponsorizate au, in general, o pozitie buna in SEO. Influenta are, de asemenea, efectele sale virtuoase.
Ofera o expunere mai indelungata
Bannerele publicitare pot sa capteze atentia unui public timp de o secunda. Dar, articolele advertoriale destinate sa promoveze o marca pot sa ia mai mult de cinci minute, pentru a putea fi citite de la inceput pana la sfarsit.
Un client potential este mai susceptibil de a-si aminti de o marca despre care a citit un articol timp de mai multe minute decat de o marca de care a auzit navigand pe retelele sociale sau facand ceva online.
Articolele advertoriale au, de asemenea, capacitatea de a promova un produs sau un serviciu intr-un mod personalizat. Evident, impactul articolelor nu poate fi comparat cu cel al reclamelor. Cu ajutorul acestor advertoriale, produsele pot fi prezentate in moduri diferite de la un site de suport la altul.
Cum se poate defini pretul unui articol sponsorizat?
Pretul unui articol sponsorizat poate sa fie definit in functie de mai multe criterii. Printre acestea se numara reputatia bloggerului sau a editorului si valoarea influentei sale. Pozitionarea site-ului tau in motoarele de cautare poate fi, de asemenea, un alt factor care poate influenta pretul articolelor advertoriale.
Prin urmare, evaluarea valorii activitatii tale editoriale, a influentei si a reputatiei sunt etape esentiale in stabilirea pretului unui articol advertorial.