Majoritatea oamenilor cred ca SEO on page consta pur si simplu in imprastierea unor cuvinte cheie ici si colo. Insa nu este asa. Chiar daca plasarea cuvintelor cheie este inca importanta, este mai putin importanta decat in trecut. Poate ca optimizarea on page nu mai este atat de simpla ca acum cativa ani dar este inca una din cele mai simple parti ale SEO. Este unul din putinele lucruri asupra carora detii un control total si nu necesita expertiza tehnica. Daca stii cum sa faci modificarile de baza la un site, scrii (sau cunosti pe cineva care face acest lucru) si esti pregatit sa faci putina cercetare, vei ajunge acolo.
Ce este SEO on page?
Este cunoscut si sub denumirea de SEO on site consta in optimizarea paginilor web cu scopul de a le imbunatati pozitia in rezultatele motoarelor de cautare. Acest lucru implica optimizarea vizibila a continutului si a codului sursa HTML. On page se refera atat la continut cat si la codul sursa HTML al unei pagini care poate fi optimizate, spre deosebire de SEO off page care se refera la linkuri si alte semnale externe.
SEO on page – de ce este important?
Google va analiza continutul paginii tale pentru a determina daca este relevant sau nu pentru interogarile de cautare. O parte a acestui proces este cercetarea cuvintelor cheie. Cel mai simplu semnal ca o pagina web contine informatii relevante este prezenta cuvintelor cheie in interogarea de cautare. Daca aceste cuvinte cheie se regasesc pe pagina sau apar in titluri sau in corpul textului, este mai probabil ca informatiile sa iti satisfaca asteptarile.
Dar SEO on page este mult mai mult decat simpla introducere a cuvintelor cheie in continut. Scopul Google este acela de a gasi paginile care raspund cel mai bine la o interogare dar algoritmii sai cauta si alt continut relevant pe pagina. Daca se vorbeste despre caini si nu se mentioneaza nicio rasa diferita, Google va sti ca exista probabil pagini mai relevante undeva pe Internet. Spre exemplu, atunci cand cauti termenul caini cu siguranta nu iti doresti ca rezultatele sa returneze o pagina care contine sute de aparitii a cuvantului caini. Acesta este motivul pentru care algoritmii de cautare Google determina daca paginile includ continut relevant precum fotografii cu caini, videoclipuri, o lista cu rase de caini, etc.
Relevanta este o parte importanta in SEO on page. Va trebui sa intelegi cum functioneaza daca doresti sa te pozitionezi.
SEO on page – cautarea cuvintelor cheie
Cautarea cuvintelor cheie este baza SEO on page. Aceasta implica identificarea cuvintelor cheie si a frazelor pe care publicul tinta le cauta in motoarele de cautare. Pentru a gasi cuvinte cheie relevante pentru site-ul tau, o agentie SEO foloseste diferite instrumente (pe care le poti folosi si tu) precum Google Keyword Planner, Ahrefs si SEMrush. Odata ce cuvintele cheie tinta au fost identificate, continutul site-ului se va optimiza in jurul acestora. Acest lucru se traduce prin incorporarea cuvintelor cheie in titluri, in meta descrieri si in corpul textelor de pe site.
SEO on page – eticheta de titlu SEO
Eticheta de titlu SEO este un element HTML ce apare in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP) ca titlu al unei pagini web pe care se poate face click. Este un element esential al SEO on page deoarece le spune motoarelor de cautare si utilizatorilor despre ce este vorba in pagina ta. Eticheta de titlu SEO ar trebui sa fie descriptiva, concisa si sa includa cuvintele cheie vizate. De asemenea, un titlu ar trebui sa fie unic si diferit de titlurile altor pagini de pe site-ul tau web.
SEO on page – descrierea meta
Descrierea meta este un element HTML care apare in SERP-uri sub eticheta de titlu SEO. Aceasta ofera un scurt rezumat al continutului paginii web si ii ajuta pe utilizatori sa decida daca sa dea sau nu click pe pagina ta. Descrierea meta ar trebui sa fie convingatoare, informativa si sa cuprinda cuvintele cheie vizate. De asemenea, ar trebui sa unica si diferita de descrierea meta a altor pagini de pe site-ul tau.
SEO on page – optimizarea continutului
Continutul este rege atunci cand vine vorba despre seo on page. Trebuie sa creezi continut de calitate, atractiv si informativ deopotriva, care sa aduca valoare publicului tinta. Continutul tau ar trebui sa fie optimizat pentru cuvintele cheie vizate si sa raspunda la intrebarile publicului tinta. De asemenea, ar trebui sa incorporezi elemente multimedia precum imagini, videoclipuri si infografice pentru a-ti face continutul mai atractiv si mai usor de partajat.
Legaturi interne
Legaturile interne sunt legaturi catre alte pagini de pe site-ul tau web in cadrul continutului tau. Legaturile interne ii ajuta pe utilizatori sa navigheze pe site-ul tau web si sa descopere alt continut. De asemenea, acestea ajuta motoarele de cautare sa inteleaga structura si ierarhia continutului site-ului. Ar trebui sa creezi linkuri catre pagini relevante de pe site-ul tau web in cadrul continutului, folosind un text de ancorare descriptiv.
Sa ai un site optimizat reprezinta o sarcina constanta care necesita multa munca si dedicare. Diferitele strategii de marketing digital te vor ajuta sa cresti vizitele pe site-ul tau si sa iti pozitionezi pagina in primele rezultate ale Google.