Optimizare SEO Off page – definitie si strategii pentru site-ul tau

Optimizare SEO Off page - definitie si strategii pentru site-ul tau

Optimizare SEO Off page – Pentru a optimiza pozitionarea ta pe motoarele de cautare Google, dar si pentru a ameliora vizibilitatea, traficul sau vanzarile atunci cand ai un magazin online, este esential sa te bazezi pe o strategie de SEO. Poti sa descoperi in acest articol care este diferenta intre SEO- on page si SEO off-page si de ce optimizarea SEO off page este si ea importanta.

Ce inseamna SEO Off page?

Referentierea off-page, cunoscuta si sub numele de SEO off-page, se refera la un set de masuri exterioare site-ului tau web cu scopul de a imbuntati pozitionarea in rezultatele Google.

Off-page SEO, cunoscut si sub numele de off-site SEO, poate fi tradus ca „referentiere in afara paginii”.

Seo off page si Seo off page- care este diferenta?

Pentru a face putina lumina asupra referntierii off-page, este mai intai necesar sa vedem care este diferenta intre aceasta si Seo on-page.

Seo-on page contine toate actiunile de optimizare pe care le poti efectua la tine pe pagina pentru a influenta perceptia Google cu privire la site-ul tau. Drept consecinta, se poate influenta si pozitia ta in clasamentul SERP. Unele din aceste actiuni mentionate sunt:

  • Calitatea continutului precum descrierea de produse.
  • Alegerea unor cuvinte cheie.
  • Prezenta imaginilor, a unor infografii sau videoclipuri.

In schimb, daca vorbim despre Seo off-page, vorbim despre actiuni externe pentru site si asupra carora ai doar o influenta foarte mica. In acest caz, motoarele de cautare se bazeaza pe semnale care provin din exterioruul site-ului pentru a determina pozitionarea paginii tale:

  • Legaturile care duc inspre site-ul tau.
  • Interactiunile cu site-ul tau pe retelele sociale.
  • Parerile clientilor.

De ce o strategie SEO off-page este importanta pentru firma ta?

Pentru a se ameliora clasamentul site-ului tau, este important sa se optimizeze factorii de clasare on-page si off-page intr-o maniera egala. Nu uita niciodata faptul ca motoarele de cautare vor sa furnizeze cele mai bune rezultate posibile pentru internauti. Semnalele externe sunt importante deoarece pot indica motoarelor de cautare care este perceptia unei pagini de catre utilizatori. In alti termeni, daca vorbim despre optimizare seo off page, vorbim despre:

  • Marirea pertinentei.
  • Marirea fiabilitatii.
  • Cresterea autoritatii unui site web.

Gandeste-te la asta, este foarte logic: daca un alt site iti lauda marca si iti recomanda in acelasi timp produsele, sursa este automat considerata drept obiectiva si de incredere, deoarece judecata nu vine de la cineva care are o relatie directa cu compania ta.

Strategii de optimizare seo off-page

Iata cateva sfaturi de SEO off-page care te vor ajuta sa iti ameliorezi e-reputatia si sa iti cresti vizibilitatea si traficul tau organic.

Optimizare SEO Off page - definitie si strategii pentru site-ul tauLucreaza la strategia de link building. Link building-ul este o tehnica de referentieree care consta in marirea numarului de linkuri car duc la o pagina. Link building-ul trebuie sa constitui baza strategiei tale de SEO off -page. Cu cat obtii mai multe backlinks inspre site-ul tau, cu atat autoritatea ta de domeniu va fi mai mare.

Trebuie sa tii mereu cont de faptul ca cea mai importanta este calitatea, nu cantitatea. Ce poti face insa pentru a te asigura de faptul ca vei mari numarul de linkuri inspre site-ul tau?

Guest posting. Guest posting-ul consta in scrierea unui articol pentru o pagina externa, de exemplu un blog, in care poti insera unul sau mai multe linkuri inspre propriul tau site web. In acest caz, aceste linkuri sunt considerate backlinks sau link-uri de intoarcere. Este vorba despre cea mai folosita tehnica de linkbuilding.

De asemenea…

La fel de important este sa creezi doar continut de calitate. Cel mai simplu mod de a obtine linkuri la tine pe site este de a crea un continut de calitate. De fapt, daca continutul tau este util, cresti probabilitatea ca alte pagini sa includa in mod spontan un backlink catre site-ul tau.

Dezvolta prezenta pe retelele sociale. In zilele noastre, prezenta pe retelele sociale are un impact indiscutabil asupra imaginii tale. Este de netagaduit faptul ca retelele sociale au devenit canale pe care consumatorii le consulta mereu atunci cand sunt in cautarea unor informatii despre o marca sau despre un produs inainte de a face anumite achizitii.

Trebuie deci sa creezi un cont profesionist pe retelele sociale, adaptat grupului tau tinta si sa ai mare grija de imaginea ta. Raspunde la intrebarile puse de clienti sau de potentialii clienti si verifica sau supravegheaza ceea ce se spune mereu despre marca ta. Trebuie sa poti sa reactionezi mereu repede la orice tip de critica.

Reputatia ta pe Internet trebuie deci sa fie una ireprosabila.

Mai trebuie de asemenea, sa stabilesti o strategie de marketing de influenta. Ai nevoie deci si de o strategie pentru a avea o audienta mai mare si pentru a-ti mari notorietatea marcii pe retelele sociale. Poti sa faci asta prin colaborarile cu influencerii. Retelele sociale sau colaborarile intre marci si influenceri au cel mai mare succes fara indoiala, pe Instagram si pe YouTube.

Parerile clientilor sunt in acelasi timp un excelent instrument de marketing. Sunt si un element cheie pentru a crea si a mentine cea mai buna e-reputatie. Esenta SEO off-page consta in capacitatea de a construi o imagine de marca buna.

Aceste semnale sunt importante atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatorii de internet: primii le iau in considerare pentru a determina pozitia paginii tale SERP, iar cei din urma pentru a decide daca marca ta este demna de incredere.

Call Now Button