Strategii de promovare – Fie ca tocmai ai creat un magazine online, fie ca ai deja o activitate e-commerce bine stabilita. Strategiile de promovare a unui produs sunt indispensabile atunci cand vrei sa ai o activitate mai incisiva.
Pentru a te ajuta, iata care sunt cele mai bune idei de strategii de promovare a unui produs de testat.
Listeaza-ti produsele in ghidurile pentru cadouri
Ghidurile pentru cadouri reprezinta o excelenta oportunitate de a face potentialii clienti sa iti descopere produsele. Mai ales pe cei care sunt deschisi la noutate. Cu siguranta ca ti s-a intamplat si tie sa fii in pana de idei pentru un cadou de aniversare, de Craciun sau alte ocazii. Primul reflex, la fel ca si al multor alti internauti este sa mergi sa cauti pe Internet idei sau inspiratii. Mai ales pe motoarele de cautare. Dar si sa consulti unele produse din ghidurile pentru cadouri.
Dar, cum ar fi sa incluzi propriile tale produse in aceste ghiduri pentru cadouri? Exista o multime de ghiduri pentru fiecare nisa pentru fiecare ocazie si pentru fiecare profil. Nu trebuie sa uiti de ghidurile care apar in primele pagini ale rezultatelor si trebuie sa incerci sa contactezi editorii care le publica pentru a vedea daca ai putea fi cumva inclus. Aceste ghiduri ar putea deveni o sursa excelenta de trafic pentru magazinul tau online.
Apeleaza la o strategie de marketing prin e-mail
E-mailul reprezinta un canal de achizitie de clienti printre cele mai eficiente. Si in timp ce alte canale, precum referentierea naturala necesita un anumit timp pentru a genera trafic, marketingul prin e-mail poate produce rezultate aproape imediat.
Iti poti simplifica insa viata apeland la o serie de campanii de e-mail-uri automate si concepute pentru a-ti creste veniturile.
Pune la cale un program de afiliere
Daca nu prea ai parte de vanzari si vrei sa promovezi un anumit produse, un program de afiliere poate sa fie o idee buna atunci cand vine vorba despre strategii de promovare a unui produs. Programele de marketing de afiliere permit vanzatorilor terti sa promoveze produsul tau in schimbul unui comision.
Ca parte a unui program de afiliere, va trebui sa creezi un URL personalizat pentru fiecare vanzator in parte care alege sa iti promoveze produsele. De exemplu, acesti parteneri ar putea partaja link-ul lor pe retelele sociale, intr-o postare pe blog in care produsul tau are parte de o recenzii sau chiar intr-un videoclip YouTube sau TikTok in care este prezentat articolul tau. Mai nou, da, se profita si de TikTok pentru acest lucru. Datorita linkurilor personalizate, poti urmari vanzarile pe care le fac si poti plati si comisionul.
Colaboreaza cu marci conexe
De cativa ani, colaborarile sunt foarte in voga. Sunt extrem de benefice pentru marcile care aleg sa incheie acest tip de parteneriat: crearea unui eveniment, trezirea interesului cu o colectie limitata, partajarea costurilor de productie, o audienta comuna… daca esti interesat de acest tip de operatiune, va trebui sa incepi prin a identifica marcile sau influencerii care partajeaza valorile tale, care au acelasi target sau care ofera un produs/un serviciu complementar cu al tau.
Dezvolta prezenta pe Pinterest
Pinterest este o platforma extrem de populara care se poate folosi si pentru vanzarea de produse online. Fara surpriza, internautii se folosesc de aceasta platforma pentru a crea liste de dorinte sau pentru a descoperi produse si solutii pentru o viata de zi cu zi mai buna. Este deci un loc excelent pentru a promova produsele.
Profita de functionalitatile avansate ale retelei sociale Facebook
Miliarde de persoane folosesc la ora actuala reteaua sociala Facebook pe post de platforma publicitara. Ofera optiuni avansate de targetare pentru a difuza publicitate platita. Este deci posibil sa promovezi foarte usor un produs datorita functiilor sale.
Aceasta functie iti permite sa difuzezi anunturi vizitatorilor site-ului tau web si abonatilor la e-mail atunci cand acestia sunt conectati la contul lor de Facebook. Aceste anunturi tind sa aiba performante foarte bune, deoarece stii exact pe cine vizezi si astfel iti poti personaliza anunturile in consecinta.
Optimizeaza magazinul tau pentru motoarele de cautare
Chiar daca trebuie sa fii rabdator, cautarea organica furnizeaza una din rarele posibilitati de a crea o sursa durabila pentru un trafic de calitate. Crearea unei strategii de promovare a unui produs, dar si a unei strategii SEO eficiente are mai multe etape. Aici intra elaborarea unei strategii eficiente de continut, cautarea si studierea unor cuvinte cheie, optimizarea arhitecturii site-ului si a performantei, apelarea la backlinks de calitate, etc.
Desi munca depusa uneori este foarte mare, colosala chiar si necesita foarte multa rbdare, dar si pricepere inainte de a vedea primele rezultate, optimizarea pentru motoarele de cautare este una dintre strategiile esentiale de achizitie. S-ar putea chiar sa fii la un moment dat surprins de rezultatele obtinute odata ce site-ul tau a fost optimizat.
Redacteaza articole de blog
Marketingul de continut, uneori numit si blogging, este o excelenta modalitate de a promova un magazine online si unele produse. Blogging-ul poate sa fie o excelenta modalitate de a genera trafic si de a asocia o tematica produselor tale.
Profita de continutul generat de clientii tai
Clientii vor fi mereu cei mai buni ambasadori ai produselor tale. Mai ales daca sunt foarte multumiti. Internautii sunt mereu sensibili la pareri, la experientele partajate de catre consumatori.
De exemplu, poti sa incerci sa pui un mesaj in colete, sa distribui in mod regulat publicatiile abonatilor tai pe profilurile tale de socializare sau sa afisezi publicatiile clientilor pe fisele de produs ale articolelor tale.
Produsele nu au deci cum sa se vanda singure. Din acest motiv ai nevoie de o abordare proactiva si sa testezi cele mai promitatoare idei de promovare a unui produs.