Urmareste scorul SEO cu Yoast Google Analytics

Urmareste scorul SEO cu Yoast Google Analytics

Yoast Google Analytics – Echipa Yoast este cunoscuta pentru faptul ca ofera numeroase sfaturi pentru imbunatatire SEO. Cu toate acestea, cum stii daca aceste sfaturi functioneaza cu adevarat pentru tine? Exista o serie de instrumente care te pot ajuta sa iti urmaresti SEO dar majoritatea din ele costa.

Si, este evident ca este vorba doar despre cresterea traficului site-ului tau. Yoast Google Analytics este un instrument gratuit foarte bun care ofera o multime de informatii despre modul in care se desfasoara traficul pe site-ul tau. Aproape toata lumea il foloseste insa nu la potentialul sau maxim. De aceea, in cele ce urmeaza iti vom explica cum sa urmaresti SEO cu ajutorul Yoast Google Analytics.

Yoast Google Analytics – urmarirea SEO in general

Unul din primele indicii ale modului in care se face SEO pe site-ul tau este examinarea cantitatii de trafic care ajunge pe site-ul tau web. In Google Analytics poti gasi o imagine de ansamblu a traficului tau in sectiunea Audienta. Aceasta iti spune cate sesiuni au existat pe site-ul tau web intr-o anumita perioada de timp.

Urmareste scorul SEO cu Yoast Google AnalyticsCu toate acestea, acest lucru nu iti poate spune care parte din trafic este rezultatul eforturilor tale de SEO. Iti arata doar traficul catre site-ul tau. Pentru a gasi traficul care provine direct din motoarele de cautare (denumit organic in Google Analytics) va trebui sa mergi in alta parte. De obicei, traficul de la motoarele de cautare (Google mai exact) se gaseste undeva in top 3. Gasesti motoarele de cautare pentru care vrei sa cunosti volumul de trafic – recunoscut ca fiind mediu=organic – si bifeaza casutele de selectare respective.

Daca apesi Plot Rows dupa aceea vei obtine un grafic frumos care iti va arata traficul total si linii in alte culori pentru sursele selectate. Daca iti doresti o vizualizare mai precisa poti da click pe pictograma graficului circular pentru a vedea cifrele exacte si procentele din total. Iar daca vrei sa vezi tot traficul organic combinat intr-unul singur da pur si simplu click pe fila mediu. Bineinteles, poti trasa din nou randul pentru graficul liniar si aici.

Ce spune traficul organic despre SEO-ul meu?

Acum stii la ce sa te uiti in yoast google analytics pentru a vedea cat de mult trafic primesti de la motoarele de cautare. Daca nu primesti mai mult trafic din motoarele de cautare atunci acest lucru iti spune ca trebuie sa lucrezi la SEO. Exista o multime de trafic potential pe care s-ar putea sa il pierzi. Daca observi ca numarul de trafic organic este in scadere atunci trebuie sa lucrezi si la SEO. Mai ales daca declinul este mare. Poate ca ai o problema de crawbilitate sau o alta problema tehnica SEO. Daca scaderea este drastica ar trebui sa fie trase toate semnalele de alarma. Analizeaza Google Search Console si verifica daca poti gasi ce cauzeaza declinul.

Daca observi o crestere a traficului organic, bravo! Gandeste-te la ce ai facut in ultima vreme ce ar fi putut cauza aceasta crestere. Trebuie sa stii aceste tipuri de lucruri deoarece te vor ajuta sa iti intelegi mai bine SEO-ul.

Google Analytics si Google Search Console

Google Analytics ofera o modalitate de a integra Google Search Console cu datele Google Analytics. Iar acest lucru este grozav deoarece acum poti combina metricii acestor doua instrumente. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa adaugi Google Search Console la contul tau de Google Analytics.

Inainte de a face acest lucru ai nevoie de un cont Google Search Console pe care il poti configura cu usurinta cu ajutorul unui plugin. Toti cei interesati de yoast google analytics trebuie sa cunoasca aceste detalii. Daca ai un cont, mergi la sectiunea Administrare din Google Analytics la nivel de proprietate si cauta toate produsele in sectiunea Legatura de produse. Dupa conectare este nevoie de putin timp pana cand vei putea vedea datele reale din Google Search Console in rapoartele Google Analytics. Si, cand exista date, exista magie. Aceasta magie se gaseste in sectiunea Achizitii in Google Search Console cu pagini de destinatie, interogari, tari si dispozitive.

Yoast Google Analytics – Bounce rate sau rata de respingere

Daca dai click pe Date de comportament – Selecteaza continutul site-ului tau – Click pe pagina de destinatie – vei obtine o lista de pagini prin care oamenii intra pe site-ul tau. Paginile de aterizare sunt deosebit de importante deoarece sunt primul lucru pe care vizitatorii tai il vad. Acestea sunt literalmente paginile pe care oamenii aterizeaza venind dintr-o sursa de trafic. O masuratoare importanta din acest ecran este Bounce Rate, o masuratoare care iti ofera procentul de persoane care au parasit pagina ta de destinatie fara sa fi facut nimic pe pagina respectiva.

Rata de respingere este importanta deoarece iti spune multe despre calitatea traficului si/sau calitatea paginii. Are o influenta directa asupra SEO-ului tau. Daca oamenii merg rapid inapoi la rezultatele cautarii dupa ce au aruncat o privire asupra site-ului tau, probabil nu au gasit ce cautau. Google considera ca acest lucru inseamna ca pagina ta nu este suficient de relevanta pentru cuvantul cheie pe care persoana l-a cautat si pe buna dreptate.

Te intrebi care sunt cuvintele care atrag vizitatorii pe site-ul tau? Vrei sa stii de ce oamenii ar putea parasi site-ul? Yoast Google Analytics este prima alegere si cel mai popular raspuns la aceste intrebari.

Cea mai mare piedica la inceput este sa iti dai seama cum sa faci integrarea si unde sa plasezi codul de care are nevoie Google Analytics. Plugin-ul Yoast Google Analytics este o solutie usoara si nu implica nicio incurcatura cu codul.

Call Now Button